Únor 2013

V Karlových Varech vykolejil nákladní vlak

27. února 2013 v 10:10 | Jiří Kot |  Ostatní
Nákladní vlak, který v úterý v poledne vykolejil na Horním nádraží v Karlových Varech, způsobil škodu za 1,5 milionu korun.
Řekl to mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Provoz na trati stále stojí.
"Vykolejení způsobilo škodu ve výši jednoho milionu na trati, na vagónech vznikla škoda půl milionu," upřesnil Drápal.
Na nádraží se mimo koleje dostalo pět vagónů na uhlí. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Příčinou nehody byla pravděpodobně technická závada. Podle webových stránek Českých drah by se měl provoz na trati obnovit zřejmě ve středu odpoledne. V úterý v 11.45 hodin před železniční stanicí Karlovy Vary (horním nádraží) vykolejilo pět prázdných vozů nákladního vlaku. K vykolejení vlaku došlo na širé trati přibližně osm set metrů před vjezdem do stanice. Tuto vzdálenost pak jel vlak ve vykolejeném stavu. Následkem vykolejení je poškozena část tratě," uvedl mluvčí drážní inspekce Martin Drápal.


ČD představily řadu Bdmpee

13. února 2013 v 8:06 | Jiří Kot |  Ostatní
Vozový park Českých drah poprvé po šestnácti letech doplní velkoprostorové vozy 2. třídy pro dálkovou dopravu. Stane se tak rok poté, co největší dopravce v zemi zadal zakázku na modernizaci čtyřiceti starších vagonů společnosti Pars nova ze skupiny Škoda. První z rekonstruovaných vozů nového označení Bdmpee teď oba partneři představili ve výrobním závodě v Šumperku, kde nyní probíhají přestavby původní řady Bmee z let 1986 a 1987, vyrobené ve východoněmeckém Bautzenu pro tehdejší elitní výkony ČSD. Nejpodstatnější změnou je nové uspořádání interiéru do velkoprostorové konfigurace s 80 místy k sezení. V příčném rozložení 2+2 se tak kapacita vozů navýší z původních 66 sedadel, jež u části těchto vozů v 90. letech nahradily zcela původní sezení s 88 místy v 11 oddílech. Změna koncepce interiéru s sebou nese i jeho novou, modernější podobu; navíc doplněnou klimatizaci, elektrické zásuvky a informační systém. Všechny tyto úpravy si pochopitelně vyžádaly také kompletní výměnu elektroinstalace a dílčích technických celků vozů, zatímco podvozky GP200 byly, obdobně jako u příbuzné řady ARmpee, doplněny o magnetickou kolejnicovou brzdu. Jediné, co vozům zůstalo, je maximální rychlost - 160 km/h.

Zdroj: Danielka Matouš/internet

Celý článek zde.

Nové fotografie

4. února 2013 v 12:46 | Jiří Kot |  Ostatní
Nové fotografie v nové galerii na stránkách ZDE.

Rychlík vjel na obsazenou kolej

4. února 2013 v 12:44 | Jiří Kot |  Ostatní
V Adamově na Blanensku vjel v pondělí v 10:50 vlak EuroCity Gustav Klimt z Štýrského Hradce (Grazu) do Prahy na kolej obsazenou osobním vlakem, který jel ve stejném směru.
Mezinárodní vlak zastavil zhruba 50 metrů od něj. Nikdo nebyl zraněn. Sdělila to Drážní inspekce, která zjišťuje podrobnosti.
Při obdobném případu z 30. ledna ve Strančicích u Prahy jely po jedné koleji dva osobní vlaky proti sobě. Podařilo se je zastavit zabezpečovacím zařízením generální stop, nikdo nebyl zraněn.

Zdroj: internet