Březen 2010



742 201-7 v čele vlaku z hor

16. března 2010 v 15:25 | Jiří Kot |  Lokomotivy

242 279-8 čeká na odjezd

15. března 2010 v 15:23 | Jiří Kot |  Lokomotivy řady 242

Až na konci vlaku

14. března 2010 v 15:19 | Jiří Kot |  Ostatní

Vykolejení uhelného vlaku

9. března 2010 v 14:05 | Jiří Kot |  Ostatní
Na trati 090 Praha - Děčín došlo v půl deváté ráno u stanice Lovosice k vykolejení uhelného nákladního vlaku Pn 66681 dopravce ČD Cargo jedoucího do mělnické elektrárny. Poslední dva vozy z 30dílné soupravy jsou částečně mimo trať a provoz je přerušen obousměrně. Probíhá vyšetřování a odstraňování následků nehody.
Drážní inspekce předpokládá, že příčinou by mohla být technická závada na voze, podrobnosti budou předmětem šetření. Odhadnutá škoda je 300 000 Kč na vozech a 20 000 000 na drážní infrastruktuře v délce tří kilometrů. Regionální i dálková doprava je na této trati přerušena. České dráhy odklání mezinárodní spoje EuroCity přes Lysou nad Labem a Mělník - jejich zpoždění po projetí odklonové trasy činí cca. 60 minut.
To samé platí pro rychlíky Praha - Teplice - Cheb. Stanice Praha-Holešovice není vlaky EC a chebskými rychlíky obsluhována. Rychlíky Praha - Děčín, stejně jako osobní vlaky, jsou mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem nahrazeny autobusy; dopravu ale komplikovala automobilová nehoda, po které byla silnice také uzavřena.

zdroj info: České dráhy

Hořící lokomotiva rychlíkového spoje

6. března 2010 v 15:53 | Jiří Kot |  Ostatní
K hořící lokomotivě 363 128-0 rychlíkového vlaku na trati Havlíčkův Brod - Brno vyjížděli hasiči na nádraží v Tišnově na Brněnsku. Hustý dým a plameny v motorové části strojvedoucí rychlíku č. 673 zpozoroval za jízdy.

Požár byl ohlášen v 8.20 hodin, na místo vyjely tři jednotky hasičů - jednotka HZS JmK ze stanice v Tišnově, jednotka hasičů Správy železniční dopravní cesty a místní dobrovolná jednotka.

Na hořící část lokomotivy - požářiště na ploše zhruba 40 krát 40 centimetrů - hasiči zasahující v dýchacích přístrojích použili šest ručních hasících přístrojů na bázi CO2. Hustý kouř odvětrávali přetlakovým ventilátorem. Lokomotivu železničáři z nástupiště odvezli na odstavnou kolej. Tam hasiči doutnající část zařízení pomocí těžké pěny dohasili a ochladili.

zdroj: HZS Jihomoravského kraje

Ilustrační foto