Listopad 2009

363 055 v nových barvách ČD

30. listopadu 2009 v 20:05 | Jiří Kot |  Lokomotivy řady 363
363 055 v čele rychlíku sviští stanicí.


Těžká práce železničního pracovníka

29. listopadu 2009 v 20:08 | Jiří Kot |  Ostatní
Celá četa železničních pracovníků je už za zatáčkou a tento se jaksi zapoměl. Na obrázku je vidět taky vyzkratovací tyč na pravé koleji, která je uzavřena.


230tka čeká ve stanici

28. listopadu 2009 v 20:04 | Jiří Kot |  Lokomotivy
230 084 čeká s uhelným vlakem ve stanici.



363 053 v čele rychlíkového spoje

25. listopadu 2009 v 20:28 | Jiří Kot |  Lokomotivy řady 363
Na konci vlaku je připojen měřící vůz SŽDC.



363 074 a 363 043 v čele těžkého uhelného vlaku

25. listopadu 2009 v 20:00 | Jiří Kot |  Lokomotivy řady 363
Těžký uhelný vlak, který táhnou dvě 363ky ČD Cargo, uhání směrem severočeské elektrárny.



810 201 čeká na volnou kolej

25. listopadu 2009 v 19:48 | Jiří Kot |  Lokomotivy
Návěstidlo má červenou a jelikož je jen jednokolejný provoz, čeká 810tka na průjezd 242ky s osobákem na kolej do jiného směru.


810 548 v mírném stoupání

25. listopadu 2009 v 19:45 | Jiří Kot |  Lokomotivy

774 702 převáží z uhelného dolu plné vagony

25. listopadu 2009 v 19:40 | Jiří Kot |  Lokomotivy
Lokomotiva 774 702 jménem Nikolka.



Reklamní nátěry na lokomotivách

23. listopadu 2009 v 11:17 | Jiří Kot |  Lokomotivy
Na stránkách o železnici je článek, o reklamních nátěrech na lokomotivách. Jelikož se v našem kraji občas také objevují, tak přináším článek příznivců železnice a tři mé fotografie.
Přichází na řadu v seriálu o reklamních lokomotivách další české depo kolejových vozidel (DKV), které má ve své evidenci nějakou z lokomotiv v celoplošném reklamním nátěru. Ve třetím díle se přesuňme na západ Čech do Plzně a uveďme si několik faktů a fotografií o čtyřech plzeňských reklamkách - "exolympijské" 363.078, "Kuřeti" 363.084, "Eurovce" 363.086 a "Poštovce" 363.127.

Celý článek na stránkách želpegu zde.

Jančura chce vyslat žluté vlaky RegioJet na Ústecko

23. listopadu 2009 v 11:08 | Jiří Kot |  Ostatní
Dřív než na trati v Česku vyjedou žluté rychlíky, možná se vlaků od Radima Jančury dočkají lidé z Ústecka. Společnost RegioJet patřící do Jančurovy skupiny Student Agency předala Ústeckému kraji nabídku na regionální dopravu.

Podle Radima Jančury by měla být při smlouvě na deset let až o 700 milionů korun levnější než nabídka Českých drah. Železniční dopravu v kraji chce RegioJet provozovat od roku 2011 celých deset let ve stejném rozsahu, jako ji kraj objednává dosud.

"Ústecký kraj přišel na řadu mezi prvními proto, že víme, že hodlá podepsat smlouvu na 10 až 15 let s Českými drahami a že zveřejnil požadavky Českých drah na financování," oznámil dnes Radim Jančura. Podle něj požadují České dráhy po Ústeckém kraji na příští rok zhruba 688 milionů korun, a to i za provoz linek objednávaných jinými kraji zasahujícími do Ústeckého regionu.


České dráhy vypraví méně rychlíků, ale nezdraží jízdné

23. listopadu 2009 v 11:05 | Jiří Kot |  Ostatní

vlaky ČD
Dva miliony kilometrů, tedy dvě procenta rozsahu dopravy, ubudou od 13. prosince z jízdních řádů Českých drah. Spolu s platností nových řádů skončí jízdy některých méně vytížených rychlíků, jiné tratě naopak dostanou další spoje.
Jednou z "obětí" úspornějšího jízdního řádu bude například ranní rychlík z Prahy do Brna, který obě metropole spojuje přibližně ve stejném čase jako expres Brněnský drak. Méně rychlíků pojede také na trati spojující Prahu, Příbram a České Budějovice, Prahu a Letohrad, Kolín a Rumburk.
Podle zástupců drah letos stát investuje do dálkové dopravy o 400 milionů korun méně než v letošním roce, tedy asi 3,8 miliardy korun.

Největší změny potkají Královéhradecký kraj, kde má objem dopravy od poloviny prosince klesnout o osm procent. Zruší se totiž celotýdenní provoz na některých tratích.
Naopak posil se dočkají lidé žijící v Praze a jejím blízkém okolí. Pražské Hlavní nádraží totiž po dokončení rekonstrukce umožní, aby z něj odjížděl vlak každou minutu.
"Jízdní řád je poprvé hospodářsky vyrovnaný, včetně dvouprocentního přiměřeného zisku," konstatoval ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Přestože dráhy zavedou i několik úprav jízdného, žádné převratné změny nebo zdražování nechystají. Asi nejvýraznější změnou projde cena jednodenní síťové jízdenky ČD Net, která až dosud přišla na 450 korun. Nově tuto cenu zaplatí jen majitelé zákaznických karet, ostatní vyjde tato jízdenka na 600 korun.

zdroj: aktuálně.cz

742 při posunu

21. listopadu 2009 v 21:09 | Jiří Kot |  Lokomotivy
Lokomotiva 742 294-2 ještě s jednou 742kou při posunu na Ranžíru. Míjí je osamocená Laminatka.


Májová sobota na dráze

10. listopadu 2009 v 14:49 | Jiří Kot |  Ostatní

Na Šumavu v zimě? Nejlépe vlakem

2. listopadu 2009 v 21:45 | Jiří Kot |  Ostatní